12 Mar 2015

montessori duyusal etkinlikler

Evde etkinliklere daha fazla yer vermeye çalışacağım bundan sonra en azından kafam rahat sinir stres yok bir insana laf anlatmak yok.
Bildiğimden değil bende bakarak , okuyarak her gece bilgisayar başında bazen sabahlayarak araştırarak pintereste yabancı blogları translatenin yarım yamalak çevirmesiyle..
Ay kumu yaptık beraber yoğurduk oğlumla istediğim gibi dikdörtgen bir kap bulamayınca evde ve elde olanı değerlendirdim delikli olduğu için arkasından yapışkanlı kağıtla kapladım ki iyice dökülüp saçılmasın diye
              4 su bardağı un
             yarım su brd bebe yağı
güzelce yoğurduktan sonra kullanıma hazır üstelik odanın içi misler gibi kokuyor bebe yağından dolayı
2 saat sıkılmadan oynadık lakin,sabırlı değil etrafın ve üstünün başının batmasına aldırmayacak ve sinirlenmeyecekseniz yapın ne kadar örtü vs sersenizde batıyor hatta kirpik diplerine kadar.
Bende halı koruması var adına ne deniyor bilmiyorum ablam almıştı başta kızmıştım nedir bu tarifi evvelden kalma  falan diye ama,kurtarıcı yemek ,süt ,çay ,meyve suyu her türlü döküntü saçıntıdan sonra at makinaya yıka halı tertemiz kalsın :)
Kule yapmıştım ben çekene kadar yıktı :)


 Kavanoza tuz doldurup içine minik oyuncaklarımızı sakladık bulunca alkış ve oley nidalarıyla kutladık.
benden öğrendi efenim oleyi :) iş fotograf çekmeye gelince bir naz bir naz kafayı yana çevirmeler suratını asmalar

En son hayvanat bahçemizi yaptık hayvanlarımızı besledik atımıza şeker verdik ineğimizden koca bir bardak sütümüz çıktı afiyetle içtik tabi dağılmıştı o uyuyunca ben tekrar düzenledim zemin bulgur ve yolumuz kurufasulyeden..

                                          Her gününüz şeker tadında geçsin..


54 yorum:

  1. hayranım sana Funda.. Kadir Çınar çok şanslı senin gibi annesi olduğu için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çokk teşekkür ederim canım arada sesimi yükseltiğimde oluyor ama, bazen :(

      Sil
  2. Tebrik ederim sizi. Akla gelmedik ürünlerle zevkli saatler geçirmişiniz. Bakliyat un süper bayıldım bu fikre çocuklu tanıdıklara ileteceğim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende başkalarından görüp uyğuladım çok teşekkürler

      Sil
  3. Ufaklık şanslı:)))) Anne epey bir özgürlük tanımış O da keyifle oynamış belli.....İtiraf ediyorum ben hiç bir zaman bu kadar rahat bir anne olamadım. Hoş bahçeli bir evde yaşamanın nimeterinden de faydalanmadım değil....

    YanıtlaSil
  4. Ay maşallah. Allah esirgesin. Sağlıkla büyüsün...

    YanıtlaSil
  5. Bencede çok şanslı oğlunuz,çok eğlenmiş belli.

    YanıtlaSil
  6. Sizi tebrik ediyorum çocuğunuz çok şanslı sizin gibi annesi olduğu için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için

      Sil
  7. Ne güzel bir annesin sen bayılıyorum sana evladın çok şanslı sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elimen geldğince yapmaya çalışıyorum çok teşekkür ederim

      Sil
  8. Çok tatlısınız ama siz...:) Ne güzel olmuş çiftliğiniz...Tebrik ederim size...O küsen kafayıda öperim operim.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. resim çekilmekten pek hoşlanmıyor sanırım :) çok teşekkür ederim

      Sil
  9. ne güzel vakit geçirmişsiniz,oğlunuz gerçekten şanslı çocuklardan:))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. etraf batıyor haliyle ama ,önemli olan eğlenmemiz sevgiler

      Sil
  10. Harika ya.. özendim şimdi.. çocuk olasım geldi.. onları şöyle başım dan aşağı bir döksem.. sonra ortalığı azcık batırsam.. nasıl olsa annem temizlerdi beni.. ne güzel şey çocuk olmak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim inan durum tamda söylediğin gibi bitiyor aslında inanki:) sonrası bıcı bıcı ve süpürge :9

      Sil
  11. Artık anneler çok bilinçli eskisi gibi ortalığı pislettin yok dağıttın yok işim var seninle oynayamam yok doğrusu şimdiki çocuklar da şanslı sizi tebrik ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ev işi bekleyebilir etraf dağılsın ondan başka önemli olan ne varki? teşekkür ederim sevgiler

      Sil
  12. Fundacım harikasın ellerine sağlık TV izleyip yok olan çocuklardan olmasın .
    Geçtiğimiz günler de bir arkadaş çocuğuna malum gıdalar dışın da hiç sebze yediremediğini söyleyince senin yöntemlerden bahsettim sebzelerini çorba köfte makarnasına kat diye hoşuna gitti deneyecek:))
    Dün face de bir çoğun önüne kum sepeti koyup içi oyuntulu rakamlar vermişler parmağı ile rakamların boşluğunutakip edip aynısını kuma yapıyordu bayıldım .
    Bu yaptıklarının ödülünü o büyüdüğün de alacaksın. tekrar ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablam sağolasın bizim evde tv çok açılmıyor haliyle alışkın değil babamıız gelince basıyor kumandaya ay ondanda yapalım güzelmiş

      Sil
  13. Oğlunuzla harika etkinlikler yapıyorsunuz.Bunları blogunuzda paylaşarak bizlere çok güzel fikirler vermiş oldunuz :)
    Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim ne demek bende araştırıp okuyup deniyorum sevgiler

      Sil
  14. Biz de oyunuyoruz böyle oyunlardan. Netten bakıyorum, bazen kendimiz türetiyoruz ama yeniliği çok seviyoruz :))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. b izde çok seviyoruz ben bile çok keyif alıyorum oynarken :)

      Sil
  15. Sizin gibi bir annesi olduğu için oğlunuz çok şanslı yaptığınız etkinlikler diğer annelere de örnek oluyor ne güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bizde hep başka bloglardan kopya çekiyoruz

      Sil
  16. Mükemmel bence zamanım olsa bende çocukları evde böyle oynatırdım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çalışan annelerin işi zor Allah kolaylık versin

      Sil
  17. Ay ne güzel eğlenmiş, hayvanat bahçeniz de çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  18. Ana oğul stres atmışsınız:) o yumuk elleri yerim ben:)

    YanıtlaSil
  19. Ne güzeldir. Çocuklarla oynamak.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kendimi bildim bileli çocuklarla oynadım hep yeğenlerimi büyüttüm şimdi oğlumda sıra sevgiler

      Sil
  20. cok guzel olmus eglenceli ve değişik zamanlar gecirmissiniz :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir şeyi keyif alarak yapmak önemli beraber oynayınca daha bir güzel oluyor :) sevgiler

      Sil
  21. Çok tebrik ederim! Çokta güzel örnek oluyorsunuz, bayıldım! Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Böyle anneye can kurban, paşa çok şanslıı... :)

    YanıtlaSil
  23. Çok keyifli bir etkinlik olmuş.Bir Okul Öncesi Öğretmeni olarak tebrik ediyorum sizi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir öğretmenden duyabileceğim en güzel sözler çokk teşekkür ederim

      Sil
  24. okurken sanki yanınızdaydım,çok eğlenceli dakikalar olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet etrafın dağılmasına alıdırış etmeyince tadı çıkıyor sevgiler

      Sil
  25. Ne güzel bir etkinlik olmuş , bayıldım:)Kızımın küçüklüğü geldi aklıma..Parka bahçeye giderdik birlikte..Yanımıza da ayakkabısına kadar yedek eşyayla..Ellemezdim , dilediği şekilde oynardı..Beni o yıllara götürdün..Sevgiyle ve sağlıkla kalın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bende bu yaşar bir daha ger gelmeyecek kıymetini bilek gerekir diye düşünüyorum sevgiler

      Sil
  26. Ne güzel bir etkinlik yapmışsınız oğluşunla. Bizde yapardık ama o zamanlar bir adı olmazdı :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Ufaklık sizin gibi bir annesi olduğu için çok şanslı bende deneyeceğim küçük oğlum da :)

    YanıtlaSil
  28. Harikasın biliyorsun değilmi canım. Çınar çok şanslı senin gibi bir annesi olduğu için

    YanıtlaSil
  29. Etraf batsın takmam benhiö....değer miniklerin eğlenmesine..ben de hep eski çarşaf yayardım.

    YanıtlaSil

yorumlar: yalnız olmadığını bilmektir..değerlidir önemlidir.beni yalnız bırakmazsınız değil mi?

Bumerang - Yazarkafe